Compra usato 4,11 €
Consegna a 3€ 31 maggio - 12 giugno. Maggiori informazioni
Usato: Ottime condizioni | Dettagli
Venduto da momox Italia
Condizione: Usato: Ottime condizioni
Commento: Articolo di seconda mano verificato. Venduto da momox, professionista nella vendita online di prodotti culturali di seconda mano. Articolo multimediale in ottime condizioni.

Aura

4,6 4,6 su 5 stelle 64 voti

4,11 €
Visualizza tutti i 3 formati e le edizioni Nascondi altri formati ed edizioni
Prezzo Amazon
Nuovo a partire da Usato da
CD audio, CD, 3 luglio 2001
4,11 €
8,92 € 4,11 €

Tracklist

1 Intro
2 White
3 Yellow
4 Orange
5 Red
6 Green
7 Blue
8 Electric Red
9 Indigo
10 Violet

Descrizione prodotto


Brani

1.Intro
2.White
3.Yellow
4.Orange
5.Red
6.Green
7.Blue
8.Electric red
9.Indigo
10.Violet

Dettagli prodotto

  • Fuori produzione ‏ : ‎ No
  • Dimensioni prodotto ‏ : ‎ 12,5 x 14,2 x 1 cm; 100 grammi
  • Produttore ‏ : ‎ Sony Music
  • Etichetta ‏ : ‎ Sony Music
  • Garanzia e recesso: Se vuoi restituire un prodotto entro 30 giorni dal ricevimento perché hai cambiato idea, consulta la nostra pagina d'aiuto sul Diritto di Recesso. Se hai ricevuto un prodotto difettoso o danneggiato consulta la nostra pagina d'aiuto sulla Garanzia Legale. Per informazioni specifiche sugli acquisti effettuati su Marketplace consulta la nostra pagina d'aiuto su Resi e rimborsi per articoli Marketplace.
  • ASIN ‏ : ‎ B00004XMZ8
  • Numero di dischi ‏ : ‎ 1
  • Recensioni dei clienti:
    4,6 4,6 su 5 stelle 64 voti

Recensioni clienti

4,6 su 5 stelle
4,6 su 5
64 valutazioni globali

Recensioni migliori da Italia

Recensito in Italia il 20 luglio 2020
Miles non si discute anchedovesse solo raccontare barzellette
Recensito in Italia il 21 febbraio 2021
Diversamente da Tutu orecchiabile e "moderno" questo è un lavoro complesso che il trombettista danese Palle Mikkelborg compose per Miles Davis; motivo di rottura di Miles con la Columbia Records che ritardò diversi anni prima di pubblicarlo. La suite è stata registrata a Copenhagen con un grande band che includeva John McLaughlin, la percussionista Marilyn Mazur (in seguito membro regolare della band Davis), i bassisti Bo Stief e Niels-Henning Orsted Pedersen, il batterista elettrico Vince Wilbum e altri 23 musicisti. Io ho preso il CD e forse in questo caso è consigliato se si vuole fare un "viaggio" tra queste atmosfere con Miles e la sua "big band" senza le interruzioni di "girare" il vinile, infatti l'alternativa è un doppio LP. Booklet completo di 12 pagine e indicazioni dettagliate nella mia versione della columbia/legacy ristampa del 2000.
5 persone l'hanno trovato utile
Segnala
Recensito in Italia il 8 maggio 2013
Acquistato "a scatola chiusa" pensando di avere le stesse emozioni nell'ascolto di Tutu del 1989: ha deluso parzialmente le mie aspettative

Le recensioni migliori da altri paesi

Traduci tutte le recensioni in Italiano
DDA
5,0 su 5 stelle Merci
Recensito in Francia il 9 novembre 2023
Produit reçu dans les temps et en Bon état. Merci
Niels Adsersen
5,0 su 5 stelle great album
Recensito in Germania il 28 giugno 2023
great album & prompt delivery
Nervik
5,0 su 5 stelle Miles, una vez más
Recensito in Spagna il 13 novembre 2016
Una nueva adquisición, en este caso de la época final de Miles. Última grabación para el sello Columbia. Álbum conceptual en 10 cortes con una abundantísima agrupación acompañando al maestro. Me encantan todos estos álbumes de sus años postreros, jazz fusión en su máxima expresión buscando y encontrando nuevos caminos que explorar.
Ad Arma
5,0 su 5 stelle Another clue in the Miles Davis Historical Jazz Puzzle
Recensito nel Regno Unito il 16 aprile 2015
Aura is a bit of an odd thing. It's ambitious and wide.
Can very well imagine why it is one of the projects that were rated by Miles himself as one of the highlights of his career.
Miles was searching for fusing the music, bringing it to a wide public on one hand and at the same time elevate it to a higher level in the sense of layering in the other. Part of that was the abillity to excell on the wings of the caracter of the players around him. He gave them space to add their own part and influence and kept the bands together in subtle directing while playing. Here he is playing a role in a large orchestral band that brings-up a tonespectrum that is connecting to the sound of a contemporary concert, but also connects with the typical elements of his time; the connection to Rock and Blues, Jazzrock and some musical elements from Non-western origin..
It is a bit dated now, but still a product that speaks. Miles weaves his tones and typical ways of interacting into the movement.
This is different from other pieces, but also has the feel of Mahavishnu Orchestra sometimes, probably because John McLaughlin is playing a strong part here and of Bitches Brew a bit in others, but mostly brings in a new wave of sounds produced by all these new musicians that helped and followed him here.
Very interesting indeed because it goes a bit beyond expectations and therefor needs an extra open ear..
Never heard this one yet, enjoyed it for leading back in time and felt a bit as if getting another clue in the Historic Miles-and-Jazz-puzzle. !
8 persone l'hanno trovato utile
Segnala
Andre S. Grindle
5,0 su 5 stelle Miles Plays All The Colors Of The Rainbow
Recensito negli Stati Uniti il 15 marzo 2008
Miles Davis,just about to leave Columbia records after a lucrative 30 year career witht he label turned to Danish composer and musician Patte Mikkelborg to record a ten piece suite in Copenhagan in the late winter of 1985. After a frenetic fusion intro there are nine compositions titled after different colors of the "aura": white,yellow,orange,red,green,blue,electric red,indigo and violet. Most of these songs,while musically very much in keeping with the early 80's part of the "electric Miles" period showcase impressionistic "sound paintings" that not only bare a striking resemblance to Miles' work with Gil Evans on albums like  Sketches of Spain  at least in terms of arrangement. The main difference is that on these Miles plays against the melody most the time rather then with it,which while very much in the jazz improvisation tradition gives the music that sense of organized chaos common in Miles' electric music:the idea melodies and rhythms that are completely different from eachother and never coming to a resolution.In this context it could be seen as mixing different shades to make primary colors.The only really funky tune here is "Orange" which is indeed very firey in nature. "Electric Red" and "Violet" are a slower burning kind of groove wheras "Blue" expressess a light reggae feeling for another musical "color"."Indigo" is the only real acoustic piece here. Some of these songs also feature the guitar of John McLaughlin who worked with Miles back in his  Bitches Brew  days. While the complex,almost ambient nature of 'Aura' might qualify elements of this album as off putting and some jazz fans might find some of these songs leaning towards the new age sound it is definately one of the more unique and individual recordings in Miles' vast catalog and he has many.
7 persone l'hanno trovato utile
Segnala